Türkiye'nin önde gelen giyim markalarından Mavi Giyim (MAVI), 2024 yılı özel hesap dönemi (01.02.2024 - 31.10.2024) finansal sonuçlarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) paylaşılan bilançoya göre, şirketin net kârı bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5 artarak 2 milyar 423 milyon 530 bin TL'ye ulaştı.

JPMorgan: Yatırımcı Bitcoin ve altına yöneliyor JPMorgan: Yatırımcı Bitcoin ve altına yöneliyor

Mavi Giyim'in aynı dönemdeki satış gelirleri ise yüzde 4 artışla 27 milyar 72 milyon 290 bin TL olarak gerçekleşti. Şirket, 01.08.2024 - 31.10.2024 döneminde 737 milyon 689 bin TL net kâr elde etti.

Esas faaliyet kârı geriledi

Mavi Giyim'in bilançosunda dikkat çeken bir diğer nokta ise esas faaliyet kârındaki yüzde 1'lik düşüş oldu. Esas faaliyet kârı, 3 milyar 999 miylon 630 bin TL'den 3 milyar 940 milyon 410 TL'ye geriledi. Bu düşüşün nedenleri yüksek faiz oranları ve enflasyon nedeniyle artan maliyetler ve giyim sektöründeki rekabet baskısı sayılabilir.

Mavi Giyim'in özkaynakları yüzde 13 arttı

Mavi Giyim'in bilançosunda olumlu bir gelişme ise özkaynaklardaki yüzde 13'lük artış oldu. Şirketin özkaynakları, 8 milyar 261 milyon 852 bin TL'den 9 milyar 412 milyon 723 bin TL'ye yükseldi. Özkaynaklardaki artış, şirketin finansal yapısının güçlendiği anlamına geliyor.

Giyim devinin gelecekteki performansı, iç ve dış piyasalardaki gelişmelere, tüketici taleplerine ve şirketin rekabet gücüne bağlı olacak.

Kaynak: Haber Merkezi