Ticaret Bakanlığı, alkollü içki ve üretici firmalarının reklamının yasal mevzuat gereği yasak olduğunu hatırlatarak, bu yasağa rağmen sosyal medya platformlarında alkollü içki markalarıyla ilişkilendirilen semboller ve ibarelerin reklam amacıyla kullanıldığını tespit ettiklerini duyurdu.

Reklam Kurulu, yılın ilk 10 ayında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu belirlenen bin 358 dosyada durdurma kararı alırken, 204 milyon 322 bin 410 TL tutarında para cezası uygulanmasına hükmetti. Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, 8 Ekim'deki Reklam Kurulu toplantısında, tüketicileri yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini suistimal eden reklamlar ve ticari uygulamalar mercek altına alındı.

Bu ayki toplantıda incelenen 202 dosyadan 185'inin mevzuata aykırı olduğu tespit edildi. Bu dosyalarla ilgili durdurma kararı alınırken, toplamda 16 milyon 865 bin 937 TL tutarında idari para cezası uygulandı. Ayrıca, yasaya aykırı reklamların yer aldığı internet siteleriyle ilgili 71 dosyada erişim engeli kararı verildi. Böylece, yılın ilk 10 ayında Kurul tarafından incelenen bin 542 dosyanın bin 358'inde aldatıcı veya haksız ticari uygulama tespit edilerek cezai işlem uygulandı.

İslam Memiş altında sert düşüş bekliyor! Tarih vererek uyardı İslam Memiş altında sert düşüş bekliyor! Tarih vererek uyardı

Reklamlar yakından takip ediliyor

Açıklamada, alkollü içki markalarının dolaylı olarak reklamının yapılmasına yönelik yasağın sosyal medya platformlarında ihlal edildiği belirtilerek, bu tür paylaşımlara idari yaptırım uygulandığı ifade edildi. Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun tüketicilerin çeşitli sektörlerde karşılaştığı benzer aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı incelemelerini yoğun bir şekilde sürdüreceğini vurguladı.

Kaynak: Anadolu Ajansı